Aktualności

Zmiany w zgłaszaniu ofert pracy do PUP

Uwaga Pracodawcy!

Zmiany w zgłaszaniu ofert pracy od dnia 1 czerwca 2025 r.

                W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia zostały wprowadzone nowe zasady zgłaszania przez pracodawców ofert pracy do urzędów pracy i ich upowszechniania w bazie ofert pracy o nazwie ePraca (aktualnie Centralna Baza Ofert Pracy).

                Pracodawca, składając ofertę pracy, może wskazać główny urząd pracy odpowiedzialny za jej realizację, a także wybrać dodatkowe urzędy, które będą wspierać proces rekrutacji. Dotyczy to zwłaszcza sytuacji, gdy miejsce wykonywania pracy obejmuje całe województwo lub obszar całego kraju.    

                Ponadto publiczne służby zatrudnienia będą musiały dokładniej weryfikować firmy, które zgłaszają im swoje oferty. Pracodawcy zostaną zweryfikowani pod kątem posiadania zaległości finansowych w Krajowej Administracji Skarbowej, Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych czy Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego.

                Zgodnie z art.   83  ust.  2  pkt  1  ustawy  określono,  że  oferty  pracy  do  ePracy zobligowane są zgłaszać podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, tj.:

1) organy władzy publicznej;

2) organy samorządów gospodarczych i zawodowych;

3) podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;

4) podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;

5) podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.

         Celem tej zmiany jest zwiększenie liczby ofert pracy dostępnych w urzędach pracy, co ma ułatwić bezrobotnym oraz osobom poszukującym zatrudnienia znalezienie pracy. Szczególny nacisk położono na oferty dotyczące stanowisk specjalistycznych.

     Zachęcamy do składania ofert pracy za pośrednictwem elektronicznego formularza dostępnego na stronie www.praca.gov.pl

Informacje o publikacji dokumentu