Wydawca treści

Deklaracja dostępności

Print Drukuj

Deklaracja dostępności

Powiatowy Urząd Pracy we Wrześni zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Powiatowego Urzędu Pracy we Wrześni.

Data publikacji strony internetowej: 2014-06-16. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-01-27.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • brak alternatywnych opisów do zdjęć i grafik,
  • część dokumentów nie posiada warstwy tekstowej,
  • brak formularza kontaktowego powiązanego z etykietami tekstowymi,
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2019-09-23. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu: 2025-03-27.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Natalia Kowalczyk-Jakubowska, e-mail: natalia.kowalczyk-jakubowska@pupwrzesnia.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 61 640-35-36. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli:

Budynek, w którym znajduje się siedziba Powiatowego Urzędu Pracy we Wrześni posiada dwa wejścia:

  • główne od ul. Wojska Polskiego, gdzie znajdują się schody wyposażone w poręcze,
  • po przeciwnej stronie budynku od ul. Szosa Witkowska zapewniające dostęp do budynku dla osób z niepełnosprawnościami, w tym poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Informacja o możliwości skorzystania z pochylni jest zamieszczona na drzwiach głównego wejścia. Nawierzchnia przed wejściem głównym jest utwardzona. 

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:

Klienci z niepełnosprawnościami są obsługiwani na parterze, gdyż z uwagi na brak windy w budynku nie mają możliwości dostępu do pomieszczeń znajdujących się na piętrze. Osoby te mogą korzystać z osobnej toalety zlokalizowanej na parterze. Wejścia do pomieszczeń nie posiadają progów. Schody wewnętrzne wyposażone są w poręcze, na których zostały zamieszczone opisy w alfabecie Braille'a informujące o aktualnym położeniu w Urzędzie. Dodatkowo, schody wewnątrz budynku zostały oznaczone taśmami w kontrastowym kolorze i fakturowanymi nawierzchniami sygnalizującymi o zbliżaniu się do przeszkody.

Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych:

Wszystkie pomieszczenia biurowe i toalety ogólnodostępne posiadają tabliczki przydrzwiowe z oznaczeniami w alfabecie Braille'a. Na I piętrze zostały zamontowane dwie tabliczki kierunkowe informujące w alfabecie Braille'a o lokalizacji sekretariatu i sali konferencyjnej.  Urząd posiada dwie pętle indukcyjne, w tym jedną zamontowaną w punkcie informacyjnym, a drugą przenośną umożliwiającą obsługę osoby niedosłyszącej w dowolnym miejscu w Urzędzie. 

Urząd wyposażony jest również w przenośny translator, którego zadaniem jest ułatwienie lub umożliwienie łatwej i komfortowej komunikacji w innym języku.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych:

Urząd nie posiada parkingu, w tym miejsc postojowych dla osób z niepełnosprawnościami. Za Urzędem, od strony pochylni, znajduje się utwardzony, ogólnodostępny teren, na którym można zaparkować samochód. 

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:

Osoba z niepełnosprawnościami wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do budynku Urzędu. Warunkiem skorzystania z tego uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba z niepełnosprawnościami jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa asystującego.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online:

W Urzędzie można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (tłumaczenie online).

Informacje o możliwościach kontaktownia się z Urzędem:

Kontakt z Urzędem jest możliwy:

  • osobiście lub listownie: Powiatowy Urząd Pracy, ul. Wojska Polskiego 2, 62-300 Września,
  • telefonicznie pod numerem 61 640-35-35,
  • przez wysłanie faksu na numer 61 640-21-10,
  • składając wniosek poprzez ePUAP: /PUPWrzesnia/SkrytkaESP lub na adres do doreczeń: AE:PL-94987-83325-GJSRB-33,
  • pocztą elektroniczną na adres sekretariat@pupwrzesnia.pl.
Informacje o publikacji dokumentu