od 26.02.2025 r. do 28.02.2025 r. - nabór wniosków z KFS - Powiatowy Urząd Pracy we Wrześni
UWAGA PRACODAWCY!
nabór wniosków o dofinansowanie szkoleń z Krajowego Funduszu Szkoleniowego
Powiatowy Urząd Pracy we Wrześni ogłasza nabór wniosków o przyznanie środków z limitu podstawowego Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawców
Termin naboru wniosków: od 26.02.2025 r. do 28.02.2025 r. (do godz. 14.30)
Wniosek o przyznanie środków na kształcenie ustawiczne wraz z odpowiednimi załącznikami można składać w jeden z niżej wymienionych sposobów:
- w formie elektronicznej (wniosek PSZ-KFS) korzystając z systemu praca.gov.pl (https://www.praca.gov.pl). Złożenie wniosku w takiej formie wymaga kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu potwierdzonego profilem zaufanym;
- w formie papierowej składając w siedzibie Urzędu lub przesyłając pocztą tradycyjną na adres: Powiatowy Urząd Pracy we Wrześni ul. Wojska Polskiego 2, 62-300 Września (decyduje data
i godzina wpływu do Urzędu).
Wnioski złożone w inny sposób niż określone powyżej nie będą podlegać rozpatrzeniu.
Pula środków będących do dyspozycji w ramach naboru na 2025 rok: 435 000,00 zł
Środki z limitu podstawowego KFS w 2025 r. mogą zostać przeznaczone na finansowanie działań związanych z kształceniem ustawicznym pracowników i pracodawcy, zgodnych z priorytetami wskazanymi przez Ministra właściwego ds. pracy.
Środki KFS w roku 2025 przeznacza się na następujące priorytety:
Priorytet 1: Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie.
W ramach priorytetu może być finansowane wyłącznie kształcenie pracownika lub pracodawcy
w zawodach zaliczonych do deficytowych w powiecie wrzesińskim lub województwie wielkopolskim, na podstawie prognozy zapotrzebowania na pracowników „Barometr zawodów 2025” (dostęp
na https://barometrzawodow.pl/). Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania niniejszego priorytetu powinien udowodnić, że wskazana forma kształcenia ustawicznego dotyczy zawodu deficytowego na terenie powiatu wrzesińskiego bądź województwa wielkopolskiego.
Pracodawca wnioskujący o dofinansowanie kształcenia ustawicznego pracowników zatrudnionych na terenie innego powiatu niż powiat wrzesiński, powinien wykazać, że zawód jest deficytowy dla miejsca wykonywania pracy (sytuacja w danym powiecie i województwie właściwym dla wykonywania pracy).
Dofinansowywane mogą być formy kształcenia ustawicznego osób pracujących w zawodach określonych jako deficytowe jak i osób zamierzających wykonywać zadania związane z zawodem deficytowym w przyszłości.
Priorytet 2: Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.
W ramach priorytetu można dofinansować kształcenie ustawiczne jedynie takiej osoby, która
w ramach wykonywania swoich zadań zawodowych i/lub na stanowisku pracy korzysta lub będzie korzystała z nowych technologii i narzędzi pracy lub która wymaga nabycia nowych kompetencji niezbędnych do wykonywania pracy w związku z wdrożeniem nowego procesu.
Należy udowodnić, że w ciągu 6 miesięcy przed złożeniem wniosku bądź w ciągu 3 miesięcy od przyznania dofinansowania z KFS (zawarcia umowy) zostaną zakupione nowe maszyny i narzędzia, bądź wdrożone nowe procesy, technologie i systemy, a osoby objęte kształceniem ustawicznym będą wykonywać nowe zadania związane z wprowadzonymi/planowanymi do wprowadzenia zmianami. Potwierdzeniem może być kopia dokumentu zakupu, decyzji dyrektora/zarządu itp. oraz logiczne
i wiarygodne uzasadnianie.
Priorytet 3: Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.
Wnioskodawca, który chce skorzystać ze wsparcia w ramach priorytetu musi prowadzić działalność na terenach, na których obowiązuje rozporządzenie Rady Ministrów z 16 września 2024 roku w sprawie wykazu gmin, w których są stosowane szczególne rozwiązania związane z usuwaniem skutków powodzi z września 2024 r., oraz rozwiązań stosowanych na ich terenie (Dz. U. 2024 poz. 1859).
Przywołane rozporządzenie dotyczy następujących gmin:
1) w województwie dolnośląskim:
✓ wszystkie gminy położone na terenie powiatów bolesławieckiego, dzierżoniowskiego, jaworskiego, kamiennogórskiego, karkonoskiego, kłodzkiego, legnickiego, lubańskiego, lwóweckiego, średzkiego, świdnickiego, wałbrzyskiego, wołowskiego, ząbkowickiego, zgorzeleckiego i złotoryjskiego
oraz miasta na prawach powiatu Jelenia Góra, Legnica i Wałbrzych,
✓ w powiecie głogowskim - gmina miejska Głogów, gmina wiejska Głogów, gmina Kotla, gmina Pęcław i gmina Żukowice,
✓ w powiecie górowskim - gmina Jemielno,
✓ w powiecie lubińskim - miasto i gmina Ścinawa,
✓ w powiecie oławskim - gmina miejska Oława i gmina wiejska Oława,
✓ w powiecie strzelińskim - gmina Strzelin,
✓ w powiecie wrocławskim - gmina Kąty Wrocławskie, gmina Mietków i gmina Sobótka;
2) w województwie lubuskim:
✓ w powiecie krośnieńskim - gmina Dąbie i gmina Krosno Odrzańskie,
✓ w powiecie nowosolskim - gmina Bytom Odrzański, gmina Kolsko, gmina miejska Nowa Sól, gmina wiejska Nowa Sól, gmina Otyń i gmina Siedlisko,
✓ w powiecie słubickim - gmina Cybinka i gmina Słubice,
✓ w powiecie wschowskim - gmina Szlichtyngowa,
✓ e) w powiecie zielonogórskim - gmina Bojadła, gmina Czerwieńsk, gmina Nowogród Bobrzański, gmina Sulechów, gmina Trzebiechów i gmina Zabór,
✓ f) w powiecie żagańskim - gmina miejsko-wiejska Szprotawa i gmina wiejska Żagań oraz miasto Małomice i miasto Żagań;
3) w województwie opolskim - wszystkie gminy położone na terenie powiatów brzeskiego, głubczyckiego, kędzierzyńsko-kozielskiego, krapkowickiego, nyskiego, opolskiego i prudnickiego;
4) w województwie śląskim - wszystkie gminy położone na terenie powiatów bielskiego, cieszyńskiego, pszczyńskiego i raciborskiego oraz miasto na prawach powiatu Bielsko-Biała.
Dofinasowane formy kształcenia ustawicznego mają wspomagać wprowadzenie zmian umożliwiających utrzymanie się na rynku, pozwalających uniknąć zwolnień, zatrudnić nowych pracowników. Pracodawca musi oświadczyć oraz uzasadnić konieczność nabycia nowych umiejętności czy kwalifikacji w związku z rozszerzeniem/przekwalifikowaniem obszaru działalności firmy z uwzględnieniem miejsca prowadzenia działalności (zgodnie z ww. wykazem gmin).
Priorytet 4: Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.
Celem szkoleń dofinansowywanych w ramach priorytetu ma być wzmocnienie umiejętności zarządzania, poprawa komunikacji wewnętrznej oraz stworzenie środowiska opartego na równości, integracji i zaangażowaniu pracowników. Realizacja tych celów wpływa na budowanie kultury organizacyjnej, która sprzyja efektywności i zadowoleniu zespołu.
Priorytet ma również zachęcać do tworzenia rad pracowniczych, które pełnią istotną rolę
w zapewnianiu płynności komunikacji pomiędzy pracownikami a pracodawcą, szczególnie
w przypadkach, gdzie związki zawodowe nie są obecne.
Tematyka kształcenia ustawicznego powinna umożliwić zdobycie przez pracodawców
i pracowników wiedzy i umiejętności z zakresu:
- rozpoznawania, rozumienia i przeciwdziałania mobbingowi w miejscu pracy, co zwiększy ich uważność na sposób komunikacji i budowania relacji w ich zespołach,
- różnych formy mobbingu, zrozumienia jego wpływu na zespół oraz skutecznego reagowania
i zapobiegania sytuacjom o charakterze mobbingu w przyszłości, - rozpoznawania/uważności (szczególnie menedżerowie/pracodawcy) na zachowania i relacje
w zespołach, - promowania bezpiecznego i wspierającego środowiska pracy,
- skutków społecznych i prawnych mobbingu lub dyskryminacji,
- wdrażania procedur przeciwdziałania i reagowania na przypadki nieprawidłowości.
Priorytet 5: Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.
Priorytet adresowany do wszystkich pracodawców, bez względu na rodzaj i obszar prowadzonej działalności, w ramach którego można przeszkolić każdego pracownika czy pracodawcę bez względu na wykonywaną pracę.
Szkolenia dotyczące promowania i wspierania zdrowia psychicznego oraz tworzenia przyjaznych środowisk pracy powinny obejmować szeroki zakres tematów, które pomagają zarówno menedżerom, jak i pracownikom tworzyć zdrowe, wspierające i produktywne miejsca pracy.
Przykładowe obszary, które mogą znaleźć się w zakresie tematycznym szkoleń to:
✓ rola pracodawcy w wspieraniu zdrowia psychicznego,
✓ przyczyny i skutki stresu zawodowego, wypalenia zawodowego oraz radzenia sobie z nimi,
✓ skuteczna komunikacja w zespole, budowanie otwartego środowiska pracy tworzenie przyjaznego środowiska pracy,
✓ różnorodność w miejscu pracy, integracja pracowników wywodzących się z różnych grup pokoleniowych,
✓ promowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, zdrowego stylu życia, technik relaksacyjnych i innych metod radzenia sobie ze stresem.
Priorytet 6: Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.
W ramach tego priorytetu mogą być finansowane szkolenia tylko dla cudzoziemców posiadających legalny pobyt i zatrudnienie.
Do specyficznych potrzeb pracowników cudzoziemskich można wskazać:
- doskonalenie znajomości języka polskiego oraz innych niezbędnych do pracy języków, szczególnie w kontekście słownictwa specyficznego dla danego zawodu/branży,
- doskonalenie wiedzy z zakresu specyfiki polskich i unijnych regulacji dotyczących wykonywania określonego zawodu,
- rozwój kompetencji miękkich (w tym komunikacyjnych) uwzględniających konieczność dostosowania się do kultury organizacyjnej polskich przedsiębiorstw i innych podmiotów zatrudniających cudzoziemców.
Priorytet 7: Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.
Zgodnie z ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, świadczeniami zdrowotnymi są działania służące zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia. Udzielanie świadczeń zdrowotnych odbywa się w ramach działalności leczniczej, które ustawodawca podzielił na dwa rodzaje: stacjonarne i całodobowe udzielanie świadczeń zdrowotnych oraz ambulatoryjne udzielanie świadczeń zdrowotnych
(w warunkach niewymagających udzielania świadczeń w trybie stacjonarnym i całodobowym).
Celem priorytetu jest wsparcie osób zatrudnionych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.
W ramach tego priorytetu można dofinansować kształcenie ustawiczne bezpośrednio związane
z szeroko pojętą opieką zdrowotną czy opieką społeczną. Pracodawca musi oświadczyć
o konieczności odbycia wnioskowanego szkolenia lub nabycia określonych umiejętności z zakresu usług zdrowotnych i opiekuńczych.
Należy pamiętać, że ze środków KFS nie można finansować tych samych szkoleń, na które przeznaczone są inne środki publiczne np. środki na specjalizacje pielęgniarek i położnych.
Dostęp do priorytetu ma każdy pracodawca posiadający przeważający kod PKD w sekcji Q tj. opieka zdrowotna i pomoc społeczna w działach 86 – Opieka zdrowotna, 87 – Pomoc społeczna
z zakwaterowaniem, 88 – Pomoc społeczna bez zakwaterowania. Od 2025 r. kod PKD uległ zmianie – sekcja R Polskiej Klasyfikacji Działalności.
Priorytet 8: Rozwój umiejętności cyfrowych.
Pracodawca wnioskujący w ramach priorytetu o dofinansowanie kształcenia ustawicznego z zakresu kompetencji cyfrowych w uzasadnieniu powinien wykazać, że tematyka wnioskowanego
do dofinansowania szkolenia i uzyskanie konkretnych umiejętności cyfrowych jest powiązane z pracą wykonywaną przez osobę kierowaną na szkolenie.
Priorytet 9: Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.
Transformacja energetyczna to długotrwały proces modyfikacji gospodarki i sieci energetycznych,
aby były bardziej zrównoważone, mniej zależne od paliw kopalnianych i bardziej efektywne energetycznie. Celem transformacji energetycznej jest zmniejszenie szkód dla klimatu, zdrowia publicznego i środowiska naturalnego.
Priorytet adresowany do pracodawców realizujących założone cele transformacji energetycznej.
Wniosek o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracowników i pracodawcy musi być zgodny z obowiązującymi Zasadami przyznawania, realizowania i rozliczania pomocy dla pracodawców w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego przez Powiatowy Urząd Pracy we Wrześni i dotyczyć tylko jednego rodzaju szkolenia. W sytuacji, gdy pracodawca chce wnioskować o dofinansowanie kilku szkoleń, musi złożyć odpowiednio kilka wniosków (np. 2 różne szkolenia – 2 odrębne wnioski z odpowiednimi załącznikami).
Przy rozpatrywaniu i ocenie wniosków uwzględniane będą kryteria określone w § 6 ust. 5 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego, tj.:
- zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi Priorytetami wydatkowania środków KFS
na dany rok; - zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy (Barometr zawodów powiat wrzesiński oraz Barometr zawodów województwo wielkopolskie; dostęp na https://barometrzawodow.pl/);
- koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
- posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
- w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
- plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS (w przypadku wnioskowania o kształcenie ustawiczne dla pracodawcy należy podać informacje dotyczące planów działania firmy);
- możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Ważne!!! Należy pamiętać, że środki KFS przeznacza się na finansowanie działań na rzecz kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców co oznacza, że nabywane kompetencje przez uczestników kształcenia ustawicznego muszą być bezpośrednio powiązane z zakresem zadań zawodowych/obowiązków na danym stanowisku, potrzebami biznesowymi lub planami zatrudnieniowymi wnioskodawcy.
Wnioskodawca powinien we wniosku jasno i precyzyjnie uzasadnić konieczność realizacji konkretnej formy kształcenia ustawicznego.
Wniosek musi być złożony przed planowanym terminem rozpoczęcia kształcenia ustawicznego. Finansowaniu mogą podlegać wyłącznie działania, których realizacja rozpocznie się po złożeniu wniosku o przyznanie środków i podpisaniu umowy dotyczącej ich przyznania oraz kończące się
do 30 listopada 2025 r.
Przy planowaniu terminów rozpoczęcia kształcenia należy wziąć pod uwagę termin rozpatrzenia wniosku.
Do wniosku o przyznanie środków z KFS (również składanego w wersji elektronicznej PSZ-KFS przez system praca.gov.pl) zgodnie z § 5 ust. 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego należy dołączyć:
1) zaświadczenia lub oświadczenie o pomocy de minimis, w zakresie, o którym mowa w art. 37 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej - Oświadczenie dotyczące otrzymanej w okresie ostatnich 3 lat pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie należy złożyć na druku stanowiącym załącznik nr 1 do wniosku. Pracodawca może nieodpłatnie zweryfikować wysokość udzielonej mu pomocy de minimis w Systemie Udostępniania Danych o Pomocy (SUDOP) pod adresem https://sudop.uokik.gov.pl.
2) informacje określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej – należy dołączyć odpowiedni formularz (na druku stanowiącym załącznik nr 2A - przy ubieganiu się o pomoc de minimis" lub załącznik 2B - przy ubieganiu się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie) stosowny do zakresu prowadzonej działalności,
3) kopię dokumentu potwierdzającego oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności w przypadku braku wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej - np. umowa spółki cywilnej, statut w przypadku stowarzyszenia, fundacji czy spółdzielni lub inne dokumenty właściwe dla jednostek budżetowych, szkół, przedszkoli wraz
z dokumentem wskazującym osobę umocowaną do reprezentowania pracodawcy,
4) program kształcenia ustawicznego opatrzony pieczęcią Realizatora (dotyczy kursów i studiów podyplomowych), zawierający nazwę kształcenia, liczbę godzin kształcenia, cenę kształcenia, plan nauczania oraz formę zaliczenia lub zakres egzaminu w przypadku ubiegania się o sfinansowanie kosztów egzaminów,
5) wzór dokumentu wystawianego przez realizatora usługi potwierdzającego kompetencje nabyte przez uczestników kształcenia ustawicznego, o ile nie wynika on z przepisów powszechnie obowiązujących.
Urząd zastrzega sobie prawo żądania dodatkowych dokumentów niewymienionych powyżej, pozwalających na rozstrzygnięcie ewentualnych wątpliwości niezbędnych do rozpatrzenia wniosku.
Wniosek pozostawia się bez rozpatrzenia o czym informuje się pracodawcę na piśmie, w przypadku:
1) niepoprawienia wniosku we wskazanym przez Urząd terminie lub
2) niedołączenia załączników wymaganych zgodnie z § 5 ust. 2 rozporządzenia Ministra Pracy
i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego.
Przed wypełnieniem dokumentów należy dokładnie zapoznać się z rozporządzeniem Ministra Pracy
i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014 r. w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego oraz Zasadami przyznawania, realizowania i rozliczania pomocy dla pracodawców
w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego przez Powiatowy Urząd Pracy we Wrześni.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem tel.: 61 640 35 58, 61 640 35 55
oraz na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy we Wrześni.
Wniosek w formie papierowej oraz Zasady przyznawania, realizowania i rozliczania pomocy dla pracodawców w ramach KFS przez Powiatowy Urząd Pracy we Wrześni dostępne są na stronie Powiatowego Urzędu Pracy: www.wrzesnia.praca.gov.pl w zakładce dokumenty do pobrania → pracodawcy i przedsiębiorcy → Krajowy Fundusz Szkoleniowy.
Wniosek w formie elektronicznej (PSZ-KFS) dostępny będzie w terminie naboru na www.praca.gov.pl.
Klauzula informacyjna RODO dla klientów urzędu (pracodawcy)
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia
27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, że:
- Administratorem danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy we Wrześni, reprezentowany przez Dyrektora PUP, ul. Wojska Polskiego 2, 62-300 Września.
- W sprawach związanych z danymi osobowymi można się kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych – iod@pupwrzesnia.pl.
- Dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań Urzędu takich jak finansowanie działań na rzecz kształcenia ustawicznego pracowników
i pracodawców, finansowanie kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy, jednorazowe refundowanie poniesionych kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne w związku z zatrudnieniem skierowanego bezrobotnego, refundowanie części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne skierowanych bezrobotnych w ramach prac interwencyjnych, zwrot części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne bezrobotnych w ramach robót publicznych, organizację staży, przygotowania zawodowego dorosłych na podstawie:
- art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia
27 kwietnia 2016 r. - ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
- Odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa oraz podmioty, z którymi Administrator zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych w związku ze świadczonymi przez nich usługami wsparcia prawnego, informatycznego, ochrony danych osobowych.
- Dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie
z instrukcją kancelaryjną i jednolitym rzeczowym wykazem akt, tj. przez 50 lat. - Każdy ma prawo żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania w dowolnym momencie.
- Każdy ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy przetwarzanie jego danych osobowych naruszałoby przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 roku.
- Podanie danych osobowych jest wymogiem prawnym wskazanym w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz warunkiem zawarcia umowy. W przypadku niepodania danych osobowych Administrator odmówi realizacji celu wskazanego w pkt. 3.
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy we Wrześni Anna Lider /-/ podpis elektroniczny |
-
Załączniki
-
Zarządzenie 8_2025
Zarządzenie 8_2025.pdf 314 KB
-
wniosek KFS
wniosek KFS.docx 88 KB
-
Wniosek KFS
Wniosek KFS.pdf 953 KB
-
Oświadczenie - pomoc de minimis
Oświadczenie - pomoc de minimis.docx 34 KB
-
Oświadczenie - pomoc de minimis
Oświadczenie - pomoc de minimis.pdf 184 KB
-
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.docx 104 KB
-
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.pdf 831 KB
-
Formularz informacji - pomoc w rolnictwie i rybołówstwie
Formularz informacji - pomoc w rolnictwie i rybołówstwie.doc 39 KB
-
Formularz informacji - pomoc w rolnictwie i rybołówstwie
Formularz informacji - pomoc w rolnictwie i rybołówstwie.pdf 186 KB
-
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 1
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 1.doc 54 KB
-
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 1
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 1.pdf 190 KB
-
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 2
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 2.doc 51 KB
-
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 2
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 2.pdf 434 KB
-
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 3
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 3.doc 50 KB
-
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 3
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 3.pdf 194 KB
-
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 4
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 4.doc 49 KB
-
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 4
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 4.pdf 186 KB
-
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 5
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 5.doc 49 KB
-
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 5
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 5.pdf 187 KB
-
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 6
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 6.doc 47 KB
-
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 6
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 6.pdf 185 KB
-
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 7
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 7.doc 60 KB
-
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 7
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 7.pdf 196 KB
-
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 8
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 8.doc 48 KB
-
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 8
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 8.pdf 183 KB
-
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 9
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 9.doc 48 KB
-
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 9
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 9.pdf 185 KB
-
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 10
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 10.doc 47 KB
-
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 10
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 10.pdf 186 KB
-
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 11
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 11.doc 47 KB
-
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 11
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 11.pdf 184 KB
-
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 12
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 12.doc 48 KB
-
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 12
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 12.pdf 185 KB
-
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 13 (1)
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 13 (1).doc 54 KB
-
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 13
Oświadczenie Pracodawcy o spełnieniu Priorytetu 13.pdf 192 KB
-
umowa KFS
umowa KFS.pdf 410 KB
-
Oświadczenie pracodawcy o zawarciu umowy z pracownikiem
Oświadczenie pracodawcy o zawarciu umowy z pracownikiem.docx 17 KB
-
Oświadczenie pracodawcy o zawarciu umowy z pracownikiem
Oświadczenie pracodawcy o zawarciu umowy z pracownikiem.pdf 351 KB
-
imienny wykaz uczestników kształcenia
imienny wykaz uczestników kształcenia.docx 21 KB
-
imienny wykaz uczestników kształcenia
imienny wykaz uczestników kształcenia.pdf 188 KB
-
Oświadczenie o braku powiązań z Rosją
Oświadczenie o braku powiązań z Rosją.doc 54 KB
-
Oświadczenie o braku powiązań z Rosją
Oświadczenie o braku powiązań z Rosją.pdf 456 KB
-
Dane uczestników kształcenia
Dane uczestników kształcenia.docx 22 KB
-
Dane uczestników kształcenia
Dane uczestników kształcenia.pdf 369 KB
-
Instrukcja wypełniania wniosku elektronicznego KFS 2025
Instrukcja wypełniania wniosku elektronicznego KFS 2025.pdf 901 KB
Projekt "Aktywni w PUP Września"
Celem głównym projektu jest poprawa dostępu do zatrudnienia i działań aktywizujących dla osób z powiatu wrzesińskiego. Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Pracy oraz EFS+.
Od 05 maja - wznowienie EFS+ dotacje na podjęcie działalności gospodarczej
Od 05 maja wznawiamy nabór wniosków wniosków dot. dotacji na podjęcie działalności gospodarczej w ramach projektu „AKTYWNI W PUP WRZEŚNIA”
Od 28 kwietnia - wznowienie EFS+ staż dla osób bezrobotnych
28 kwietnia wznawiamy nabór wniosków o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu dla osób bezrobotnych w ramach projektu „AKTYWNI W PUP WRZEŚNIA”
Od 18.04.2025 r. do 16.05.2025 r. nabór wniosków na szkolenie grupowe "Kierowca wózków jezdniowych z wymianą butli gazowych""
Od 18.04.2025 r. do 16.05.2025 r. nabór wniosków na szkolenie grupowe "Kierowca wózków jezdniowych z wymianą butli gazowych"

Plan szkoleń 2025 r. (EFS+)
Przedstawiamy Plan Szkoleń Grupowych przewidzianych do realizacji przez Powiatowy Urząd Pracy we Wrześni w 2025 roku.
Od 14 kwietnia - wstrzymanie naboru na STAŻE
W dniu 14 kwietnia 2025 r. wstrzymujemy nabór wniosków o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu dla osób bezrobotnych.
Od 12 kwietnia - wstrzymanie naboru na DOTACJE
W dniu 12 kwietnia 2025 r. wstrzymujemy nabór wniosków o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej.
Od 26 marca - EFS+ dotacje na podjęcie działalności gospodarczej
26 marca rusza nabór wniosków dot. dotacji na podjęcie działalności gospodarczej w ramach projektu „AKTYWNI W PUP WRZEŚNIA”
Od 26 marca - EFS+ bon na zasiedlenie dla osób do 30 r.ż.
26 marca rusza nabór wniosków o przyznanie bonu na zasiedlenie w ramach projektu „AKTYWNI W PUP WRZEŚNIA”
Od 26 marca - EFS+ prace interwencyjne
26 marca rusza nabór wniosków o zorganizowanie prac interwencyjnych w ramach projektu „AKTYWNI W PUP WRZEŚNIA”
Projekt "Aktywni w PUP Września"
Projekt "Aktywni w PUP Września"
- 1.662,00 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
- 1.994,40 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
- 831,00 zł Dodatek aktywizacyjny
- do 50.863,26 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia
Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.
Kontakt telefoniczny:
fax: (61) 640 21 10
iod@pupwrzesnia.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza na portalu ePUAP:
/PUPWrzesnia/SkrytkaESP
Elektroniczny adres do skrzynki E-Doręczeń:
AE:PL-94987-83325-GJSRB-33
Godz. przyjmowania klientów*:
Wtorek - piątek 7.30 - 14.30
Wtorek - piątek 7.30 - 13.00
-
Dla bezrobotnych i poszukujących pracy
- Rejestracja w urzędzie przez internet
- Instrukcja elektronicznej rejestracji
- Instrukcja jak założyć Profil Zaufany
- Instrukcja jak założyć konto użytkownika w Praca.gov.pl
- ABC bezrobotnego i poszukującego pracy
- Przyznanie statusu osoby bezrobotnej
- Przyznanie statusu osoby poszukującej pracy
- Jak się zarejestrować w powiatowym urzędzie pracy jako osoba bezrobotna?
- Jak się zarejestrować w powiatowym urzędzie pracy jako osoba poszukująca pracy?
- Dokumenty potrzebne do rejestracji osoby bezrobotnej
- Dokumenty potrzebne do rejestracji osoby poszukującej pracy
- Prawa i obowiązki osoby bezrobotnej
- Prawa i obowiązki osoby poszukującej pracy
- Pomoc oferowana przez Doradcę Klienta
- Indywidualny Plan Działania
- Utrata statusu osoby bezrobotnej
- Utrata statusu osoby poszukującej pracy
- Jak się wyrejestrować z rejestru osób bezrobotnych?
- Jak się wyrejestrować z rejestru osób poszukujących pracy?
- Pomoc dla osób niezarejestrowanych
- Poszukiwanie pracy i rekrutacja
- Jak szukać pracy?
- Jak przygotować CV?
- Jak napisać list motywacyjny?
- Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej?
- Przygotowanie ogłoszenia o poszukiwaniu pracy
- Pośrednictwo pracy
- Poradnictwo zawodowe
- Formy wsparcia
- Prace interwencyjne
- Roboty publiczne
- Prace społecznie użyteczne
- Zwrot kosztów przejazdu i zakwaterowania
- Refundacja kosztów opieki nad dzieckiem do lat 7 lub osobą zależną
- Bon zatrudnieniowy
- Bon na zasiedlenie
- Dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej
- Pożyczka na podjęcie działalności gospodarczej
- Dofinansowanie podjęcia działalności na zasadach określonych dla spółdzielni socjalnych
- Podnoszenie kwalifikacji
- Staże i bony stażowe
- Szkolenia i bony szkoleniowe
- Trójstronne umowy szkoleniowe
- Przygotowanie zawodowe dorosłych
- Stypendium z tytułu podjęcia dalszej nauki
- Dofinansowanie studiów podyplomowych
- Finansowanie kosztów egzaminów i licencji
- Pożyczka szkoleniowa
- Finansowanie kosztów postępowania nostryfikacyjnego lub postępowania w sprawie potwierdzenia ukończenia studiów na określonym poziomie
- Szkolenia z języka polskiego dla cudzoziemców
- Świadczenia pieniężne
- Zasiłek dla osób bezrobotnych
- Dodatek aktywizacyjny
- Świadczenia przysługujące rolnikom zwalnianym z pracy
- Aktualne wysokości świadczeń
- Dla niepełnosprawnych
- Dla cudzoziemców
- Podejmowanie pracy w Polsce przez obywateli UE/EOG i Szwajcarii
- Podejmowanie pracy w Polsce przez obywateli państw trzecich
- Jak znaleźć pracodawcę?
- Zezwolenia na pracę
- Zezwolenia na pracę sezonową
- Oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi
- Powiadomienie o powierzeniu wykonywania pracy obywatelowi Ukrainy
- Zezwolenie na pobyt czasowy i pracę
- Prawa i obowiązki cudzoziemców
- Ważne kontakty i linki
- Praca za granicą
- Sposoby umawiania wizyt do rejestracji w urzędzie
- Inne informacje
-
Dla pracodawców i przedsiębiorców
- Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
- Niewypłacalność pracodawcy w rozumieniu przepisów
- Roszczenia pracownicze
- Warunki formalne wykazu lub wniosku o wypłatę świadczeń
- Akty prawne FGŚP
- Dane kontaktowe do wydziałów FGŚP
- Szczególne rozwiązanie dla przedsiębiorców w ramach FGŚP
- Wspieranie przedsiębiorczości
- Niskie Podatki
- Tarcza antykryzysowa COVID-19
- Dotacja dla mikro i małych przedsiębiorstw (PKD 56.30.Z, 93.29.A lub 93.29.Z)
- Dotacja dla mikro i małych przedsiębiorstw - Sklepiki szkolne (15zze4a)
- Dotacja dla mikro i małych przedsiębiorstw określonych branż (rozp. rozdz. 3)
- Pożyczka dla mikroprzedsiębiorcy (art.15zzd)
- Pożyczka dla organizacji pozarządowych (art.15zzda)
- Dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców samozatrudnionych (art.15zzc)
- Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców (art.15zzb)
- Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla organizacji pozarządowych (art.15zze)
- Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla kościelnej osoby prawnej (art.15zze2)
- Dotacja dla mikro i małych przedsiębiorstw określonych branż (art.15zze4)
- Świadczenia na rzecz ochrony miejsc pracy FGŚP - sklepiki szkolne (art.15gga1)
- Świadczenia na rzecz ochrony miejsc pracy z określonych branż FGŚP (art.15gga)
- Rozliczenie wniosku w zakresie otrzymanych środków na ochronę miejsc pracy z określonych branż FGŚP (art.15gga)
- Świadczenia na rzecz ochrony miejsc pracy FGŚP (art.15g)
- Rozliczenie z otrzymanych środków na ochronę miejsc pracy z FGŚP (art.15g)
- Dofinansowanie ze środków FGŚP do wynagrodzeń pracowników zabytków lub infrastruktury z nim związanej (art.15ga)
- Świadczenia ze środków FGŚP na dofinansowanie wynagrodzenia pracowników nieobjętych przestojem (art.15gg)
- Rozliczenie wniosku w zakresie otrzymanych środków na ochronę miejsc pracy z FGŚP na podstawie art.15gg
- Dane kontaktowe do pracowników PUP i WUP udzielających informacji o wsparciu
- Pomoc w poszukiwaniu kandydatów do pracy
- Pośrednictwo pracy
- Pomoc w doborze kandydata do pracy
- Pomoc w rozwoju zawodowym pracowników
- Poradnictwo zawodowe
- Podnoszenie kompetencji i kwalifikacji pracowników i kandydatów do pracy
- Krajowy Fundusz Szkoleniowy
- Staże i bony stażowe
- Przygotowanie zawodowe dorosłych
- Szkolenia i bony szkoleniowe
- Trójstronne umowy szkoleniowe
- Refundacja z Funduszu Pracy wynagrodzeń młodocianych pracowników
- Wsparcie tworzenia miejsc pracy
- Pomoc oferowana przez Doradcę Klienta
- Prace interwencyjne
- Roboty publiczne
- Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
- Pożyczka na utworzenie stanowiska pracy
- Jednorazowa refundacja składek na ubezpieczenia społeczne
- Świadczenie aktywizacyjne
- Bon zatrudnieniowy
- Dofinansowanie wynagrodzenia za zatrudnienie bezrobotnego w wieku 50+
- Grant na telepracę
- Zwolnienie z opłacania składki na Fundusz Pracy oraz składki na Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych za zatrudnionych bezrobotnych do 30 roku życia
- Zwolnienie z opłacania składki na Fundusz Pracy za zatrudnione osoby powyżej 50 roku życia
- Refundacja składek na ubezpieczenia społeczne za bezrobotnych do 30 roku życia
- Prace społecznie użyteczne
- Zwrot części albo całości kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne
- Obowiązki pracodawcy
- Zatrudnianie niepełnosprawnych
- Zwrot kosztów przystosowania stanowiska pracy dla osoby niepełnosprawnej
- Zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej
- Zwrot kosztów zatrudnienia pracownika pomagającego pracownikowi niepełnosprawnemu w pracy
- Zwrot kosztów szkolenia pracownika niepełnosprawnego
- Miesięczne dofinansowanie do wynagrodzeń osób niepełnosprawnych
- Wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
- Zatrudnianie cudzoziemców
- Zatrudnianie obywateli państw UE/EOG i Szwajcarii – unijne pośrednictwo pracy EURES
- Zatrudnienie obywateli państw trzecich w Polsce
- Zezwolenia na pracę
- Zezwolenia na pracę sezonową
- Zezwolenie na pobyt czasowy i pracę
- Praca bez zezwolenia
- Powierzenie pracy na podstawie oświadczenia
- Powierzenie pracy na podstawie powiadomienia
- Obowiązki pracodawcy
- Zmiany do ustawy
- Ważne kontakty i linki
- Pożyczka na utworzenie stanowiska pracy dla bezrobotnego, w tym bezrobotnego skierowanego przez powiatowy urząd pracy
-
Rynek pracy
- Aktualności urzędu
- Wsparcie dla powodzian
- Wsparcie dla bezrobotnych
- Wsparcie dla pracodawców i przedsiębiorców
- Szczególne rozwiązanie dla przedsiębiorców w ramach FGŚP
- Rynek pracy - pomoc dla obywateli Ukrainy
- Zasady podejmowania pracy w Polsce przez obywateli Ukrainy
- Wsparcie dostępne w urzędzie pracy
- Centrum Informacyjne Służb Zatrudnienia
- Portale z ofertami pracy
- Praca w Polsce - portal rządowy
- Rady dla obywateli Ukrainy zainteresowanych pracą w Polsce
- Komunikat Komisji - Przyjmowanie osób uciekających przed wojną w Ukrainie
- Ochrona czasowa w Unii Europejskiej
- Zatrudnienie i zabezpieczenie społeczne uchodźców z Ukrainy w Unii Europejskiej
- Dostęp do rynku pracy w Unii Europejskiej dla obywateli Ukrainy
- Edukacja i praca w UE
- Portugalia dla Ukrainy
- Profil umiejętności i Europass CV
- Aplikacja mobilna ePraca
- Nabory wniosków
- Akty prawne
- Statystyki i analizy urzędu
- Stawki, kwoty, wskaźniki
- Strategie i dokumenty programowe
- Rejestry i bazy
- Rejestr Instytucji Szkoleniowych
- Rejestr Agencji Zatrudnienia
- Klasyfikacja zawodów i specjalności
- Centralna Baza Ofert Pracy (CBOP)
- INFOdoradca+ Informacje o zawodach
- Katalog urzędów
- Projekty pilotażowe
- Instytucje rynku pracy
- Publiczne Służby Zatrudnienia
- Zadania ministra właściwego do spraw pracy
- Zadania wojewody
- Zadania samorządu województwa
- Zadania samorządu powiatu
- Ochotnicze Hufce Pracy
- Agencje zatrudnienia
- Instytucje szkoleniowe
- Instytucje Dialogu Społecznego i Partnerstwa Lokalnego
- Projekty unijne
- Fundusze
- Fundusz Pracy
- Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
- Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
- Powiatowa Rada Rynku Pracy
- Oferty pracy w powiecie
- Kalendarz targów, giełd i szkoleń
- Urząd